18.10.15

Vardag i oktober

Rosendal

⇻ Jag har hängt jätte mycket med dessa två sköningar! Tycker det är jätte roligt att Sona återigen bor i Stockholm och man kan umgås. Dessa är de finaste utflyktskompisarna. Igår var vi på Moderna Museet och såg filmen Taikon. SE. DEN. Så himla viktigt. Om Katarina Taikons kamp för romers rättigheter. Denna borde vara obligatorisk för alla människor, visa den i skolorna, visa den på lärarutbildningarna. Kom igen Sverige vi kan så mycket bättre.

_MG_9898

⇻ Hej hej är är jag! Sticker fram huvudet som ett murmeldjur ur sin håla.  Funderat mycket på något så ytligt som mitt hår. Har färgat det rödaktigt ett tag men slutade med det i våras. Nu har jag denna mycket stiliga utväxt. Håller även på att spara ut luggen så känner att den äntligen börjar växa förbi den där awkward "alltid i ögonen" längden. Kanske bara låter det vara, kanske går till frisören och försöker få hela håret som min egna hårfärg. Spänningen är olidlig.

Vardag

⇻ Stickar på ett par sockor. Först var planen att detta skulle bli mitt bidrag till denna månads Monthly Makers som för oktober Beata är värd för. Men inser nu att jag aldrig kommer hinna göra klart ett par i tid. Sitter just precis nu med en kaffe, lyssnar på sådan där höstig stämningsfull musik och stickar på de sista två centimetrarna på denna! 

Vardag

⇻ Har införskaffat mig dessa gobitar! Så himla vackra, är mycket nöjd.

Nu ska jag sörpla klart mitt kaffe för att sedan ta en tur ut till min mamma, klappa på katten och se hur familjen mår. Och få gratis middag, det är ju alltid bra!


6 kommentarer:

  1. ser fram emot att följa hår-utvecklingen med spänning ;) haha!

    SvaraRadera
  2. PUSS bästis emilia <3 <3 <3

    SvaraRadera
  3. Kul att du stickar på ett par sockor. Och du behöver ju inte göra klart dem för att de ska kunna vara med i Monthly Makers. Det viktiga är ju att en gör något :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Okej men då kanske jag knäpper några bilder och kör på detta! Men känslan av att visa något ofärdigt är ju sådär halvkul, en vill gärna vara klar :)

      Radera