14.10.15

Vandring i Stockholm: Roslagsleden etapp 2

Roslagsleden

Titta på det här härliga gänget som jag var ute och vandrade med i söndags. Det är TJ, Matt och så Johan. Vi tog alltså med oss två amerikaner på en buss långt bort från stan och lurade in dom i skogen. Jag tror dom tyckte det var trevligt! Varning för många bilder!

Roslagsleden Roslagsleden Roslagsleden

Dom hade sina kameror med sig. Både digitala och analoga. Ska bli spännande att se deras bilder sen! Det var precis lagom kyligt och solen värmde så smått i nacken.

Roslagsleden Roslagsleden Roslagsleden Roslagsleden

Det är underbart vackert att få en dag i skogen så här. Ettappen är 13 km.

Roslagsleden

Här stannade vi för lunch, drömmigt!

Roslagsleden Roslagsleden Roslagsleden

Åt bröd med mjukost, drack te och åt en massa satsumas. Bästa frukten någonsin. Första gången för amerikanarna det med. Hoppas de blev sålda.

Roslagsleden Roslagsleden Roslagsleden

Den här etappen gick nästan hela sträckan genom skog. Mycket finare än etapp 1. Om jag skulle rekommendera något så är det denna eller etapp 1 på Sörmlandsledens första etapp. Denna led gick inte förbi någon sjö vilket jag tyckte var lite tråkigt. Fast en dag i skogen med solsken, en massa skratt och satsumas kan man ju inte klaga på!


1 kommentar:

  1. Åh, vad vackert och höstligt! Du har verkligen lyckats fånga känslan och tagit jättefina bilder! Och skogen är ju bara SÅ underbar att vara i. (Jag är ju i och för sig nästan Mulles kvinnliga motsvarighet)

    SvaraRadera