21.10.15

Den där stämningsfulla musiken och tankar om livets rövighet

Roslagsleden

De senaste dagarna har inte suttit rätt hos mig. De har varit tunga. Jag har varit ledsen och gråtit stilla om nätterna. Tjafsat med Johan, bråkat med min mamma om min systers välbefinnande. Kännt mig för liten och misstrodd. Hela denna jävla värld går åt helvete. Går upp efter tre timmars sömn för att mötas av nyheterna om ytterligare ett nedbrunnet asylboende. Skriker rätt ut. Tittar på Ginas värld och försöker koppla bort. Är trött på universitets tramserier och avskyr allas "men det ska vara så för nu har vi bestämt det" attityder. Tänk logiskt någon gång tack. Tänker på de som syr våra kläder, på de som flyr på de som dör för att vi ska ha det bekvämt. Blir matt.

Roslagsleden

Helst vill jag vara där. Ute i naturen. Andas, stanna upp och få ro. Inte känna denna ändlösa hopplöshet.

Jag vet också att jag snart ska ha mens, så lite hormonell obalans är nog med i leken. Men ändå, känslorna är lika riktiga oavsett när på månaden jag känner dem.

Tänkte mitt i allt detta dela med mig lite av musik jag lyssnar på just nu. Har äntligen gjort en spellista jag är nöjd med och en av artisterna på denna är Aurora. Jag har inte lyssnat på henne tidigare men är helt förälskad i hennes röst och melodier. Om man inte hört henne förut, lyssna gärna! Gjort en sån spexig liten minilista som man kan trycka play på.




Hoppas ni får en behaglig onsdag.

1 kommentar: