16.10.15

Chokladkola kakan med lingon

Chokladkola kakan Chokladkola kakan Chokladkola kakan

Äntligen fredag hörrni! Det är jag himla glad över. Mindre glad är Johan som jobbar hela helgen och inte alls får ha det lika härligt. Jag hoppas att alla ni som inte får ledigt kan njuta ändå av dessa dagar och då kanske en sötsur kaka hjälper. För vi som faktiskt är lediga är denna godbit också riktigt upplyftande.

Chokladkola kakan

Receptet har jag helt skamlöst snott från internet med några pytte pytte ändringar. Här hittar ni originalet.

Eftersom jag i princip följde receptet förutom ett byte så skriver jag inte ut det, utan skriver bara vad jag bytte. Det står att en ska röra ner 200g choklad (minst 40% kakao) i smeten. Jag hade dock en 70% mörk choklad så hade bara i 100g. Eftersom att lingon är lite sura och mörk choklad lite besk hade jag i ca 1 dl extra socker. Det blev då en perfekt smak av sött och surt!

Chokladkola kakan

4 kommentarer:

  1. Åh, gud vad gott det där ser ut!!

    SvaraRadera
  2. Åh, dreggel... Det där ser ju hur gott ut som helst!
    Nähäpp, nu tror jag allt att jag får ta och följa dig på Bloglovin' så att jag inte missar något!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja alltså blev så god!! Men alltså så roligt att höra :D Tack!

      Radera