25.10.15

Monthly Makers: Garn!

monthly makers: garn

Jag älskar att använda garn. Garn kan man göra det mesta utav. Därför blev jag himla glad när jag såg att det var månadens tema på Beatas blogg. Äntligen skulle jag vara med och göra något. Lättare sagt än gjort. Jag började sticka ett par sockor som jag inte blev klar med så i torsdags började jag klura på vad jag kunde göra istället. Alltså det är så mycket grejer av garn här hemma. Sen vi flyttade hit för lite över ett år sedan har jag gjort glasunderlägg, kuddfodral, dukar, väggprydnader, grytlappar, en stor pläd, pyntat burkar för diverse och gjort både påskpynt och julpynt och mobilfodral! Pjuh. Därför var det svårt för mig att komma på något att göra som jag ändå skulle ha användning av. Men så kom jag på att jag hade garn kvar från den gången jag gjorde grytlapp och alltid tänk att det skulle bli en till. Så här är den! Himla skönt att äntligen ha det gjort!


monthly makers: garn

Där hänger den nu med sin grytlappskamrat!

9 kommentarer:

  1. Så fint de passar ihop! Det är verkligen en utmaning att hitta pyssel att göra som man kan ha nytta av.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja jisses det är det verkligen!

      Radera
  2. Jättefin grytlapp! Gillar snurren som du har fått till i mönstret.

    SvaraRadera
  3. Vilken fräsig grytlapp i härliga färger!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Gillar att det är klara men ändå dova färger :)

      Radera
  4. Haha åh, jag känner igen mig! Var också superpepp på garn men sen fick jag lite panik för att det var ett FÖR självklart tema för mig - jag kom inte på någonting alls? Nödlöste det hela eftersom oktober varit stressigt och det garn jag hade inte räckte, men så får det vara ibland.
    Tycker din grytlapp blev så fin! Häftigt med spiralmönstret och fina färgkombinationer. Är den enkel eller dubbel? Fodrad? Jag är sugen på att göra egna grytlappar men är rädd för att de ska bli för tunna för att riktigt göra susen :/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja haha att det ska vara så svårt med det enkla. Den är enkel men garnet/materialet är väldigt tjockt och stabilt. Jag köpte det på Syfestivalen av en kvinna som använde det specifikt för att göra grytlappar men kommer tyvärr inte ihåg vad märket hette! Tror det är ull dock! Det fungerar fint att använda utan foder, men jag är väldigt nojig när det kommer till ugnen så tar alltid dubbel grytlapp ändå ;)

      Radera
  5. Wow vad fina, jag vill också virka grytlappar! Riktigt fina färgval också!

    SvaraRadera