15.11.15

Tre vardagsbilder från en valfri söndag

Vardag

- Fick detta mjuka ullgarn av min mor i present för massa månader sedan och bestämde mig nu för att göra en tröja av det. Min första tröja! Jag behöver dock kanske 5 nystan till så det ska jag beställa.

Vardag
Vardag

- Sitter i soffan och spelar candy crush eller wordfued med varandra men oftast yatzy. Hej pensionärs paret. Och kollar på serier. Just här Twin Peaks.

Detta mörker. Mörker utomhus, mörker inomhus, mörker i sinnen och i hjärtat. Jag sörjer för världen och jag blir så förbannat arg. I lördags var jag på dop och tände ett ljus i kyrkan för alla de som inte längre har sina nära i livet. Ta hand om er.


1 kommentar:

  1. Vilket fantastiskt fint foto du tagit av din stickning och sånt otroligt vackert ljus det är i bilden. Och ja, ljus behövs det verkligen i detta nu.
    För övrigt tänker jag att pensionärer haft ett helt liv på sig att komma fram till vad som är ett göttigt liv + att de inte längre bryr sig så mycket om vad andra tycker. Det som klassas som pensionärigt borde ju därför vara sjukt bra. =) Det intalar i alla fall jag mig själv när jag spelar yatzy, löser korsord, går och lägger mig tidigt och kollar på Dokument Utifrån en lördagkväll. ;-)

    SvaraRadera