25.11.15

Monthly Makers: Ljus!

Ljusstakarna Ljusstakarna

Jag valde att gjuta ljusstakar i betong till denna månads Monthly Makers! Detta har jag varit sugen å att göra väldigt länge men alltid tänkt att det är svårt och bökigt. Detta är ju en riktig klassiker och det känns kul att äntligen pröva använda betong som material. Blev positivt överraskad över hur lätt det var att blanda ihop och göra detta. Allt som allt tog det ca 40 minuter och sen stod de och torkade i två dygn innan jag sprayade dem med färg. Blev himla nöjd med hur det blev. Ska bli så kul att se vad alla har hittat på!

17 kommentarer:

  1. Riktigt fina blev de! Jag gillar både betong och koppar väldigt mycket så den här kombinationen föll mig mycket väl i smaken! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt att du gillade dem! Tack så hemskt för fina ord :)

      Radera
  2. Så nydelig! Kommer til å bli kjempefint når mørket senker seg om kveldene :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh ja det hoppas jag det blir, tack så hjärtligast!

      Radera
  3. Nä, nu får jag nog allt plocka fram paketet betong jag har stående sedan ett par år tillbaka! Inspirerande fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det hoppas jag verkligen du gör! Tack så mycket :)

      Radera
  4. Vad fina de blev! Är verkligen såå sugen på att testa att gjuta något i betong!

    SvaraRadera
  5. Gudarnes vad fina! Älskar det tjusiga guldet till den mer ruffiga betongen. Och nu har du fått till ett sådant där fantastiskt ljus i dina bilder igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Blir helt rörd av att du tycker bilderna blir bra, tack så himla mycket!

      Radera
  6. Ja, det blev fint! Själv tycker jag att betong på alla sätt varit kladdigare, dammigare och jobbigare än väntat. Så jag avhåller mig från detta material i en icke-överskådlig framtid. Läs till nästa höst i alla fall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej men oj! Tycker det är spännande hur upplevelser kan tolkas olika, tur att det finns hundratals material att använda!

      Radera
  7. Snygga! Älskar att gjuta betong, och ja det är verkligen inte så svårt som man kan tro!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Nä men vist, blev faktiskt ganska chockad och blabbade på för johan hela eftermiddagen om betongupplevelsen ;)

      Radera
  8. Vilka fina! Jag borde ju prova på betong någon dag alltså. Så bra färgval också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för fina ord! Ja du borde absolut pröva, super kul! :)

      Radera
  9. Åh, jag är så sugen på att göra betong, men har också gott och inbillat mig att det är krångligt! Supermotiverad har jag blivit av alla MM-bidrag i betong på sistone. Det är ju så vackert! I sommar ska jag göra ett försök :)

    SvaraRadera