27.11.15

Analoga bilder och sommarminnen

Hej hopp och glad fredag! vet ni, att även om himlen är mulnare än mulnast här utanför fönstret så ska jag försöka hålla humöret på topp denna dag. Tycker det kan vara väldigt svårt att se det positiva i regn, sketna plusgrader när man egentligen vill vakna till ett snölandskap och en hög med plugg som väntar. Helg i all ära men det slår mig nästan varje dag nu för tiden hur mycket yttre omständigheter påverkar ens mående. Så nej. Efter en ganska sketen morgon ska jag nu försöka ändra min attityd. Jag har roliga saker inplanerade i kväll och det är bara att ta tag i dagen och göra den till det bästa möjliga.

Inte för att alla dagar alltid kan vara de bästa möjliga eller att alla har möjlighet att ändra på sitt humör. Det ska man akta sig för, att vara någon typ av "kan jag kan alla" personlighet. Liten instickare om det bara. Men för att just jag just idag ska må lite bättre ska jag dricka kaffe jag kokat med kardemumma och kanel och visa lite bilder jag har framkallat. Dessa bilder kommer från tre rullar som jag fotat någon gång mellan sommaren 2013 och nu!

IMG_20151126_0031 IMG_20151126_0033

Johan och jag på stranden 2013

F1000009 F1000020

I Rom och Balmazújváros på tågluffen i somras

IMG_20151126_0007

Alltså jag ÄLSKAR den här bilden. Inte riktigt sommar men från min födelsedag i september när gänget sjunger ja må hon leva :')

IMG_20151126_0022

Och den här fina grabben innan eller efter Håkan Hellström på Popaganda 2013

Så, nu är jag redo att möta dagen. Ha en fin fredag hörrni!


2 kommentarer:

  1. Ja, mulet regnväder utmanar ju en lite extra att se det fina i tillvaron... Ibland drar jag för mina vita spetsgardiner för fönstret, så ser det liiiiite grand ut som om det är snöigt och fint ute! ;-) Ha en riktigt bra helg!

    SvaraRadera