23.1.15

Första gamla snöfallet

För några dagar sedan började det snöa igen här i Stockholm och jag blev så glad! Har försökt ändra mitt tankesätt om vintern. Varje gång det snöar tänker jag om och om igen hur fint det är. Hur härligt det är med ljusare gator och gnistrande trätoppar. Jag tror det har fungerat. Har funnit en acceptans för detta är landet vi bor i och här är det kyligt, mörkt och kalt i flera månader.



Snön föll, jag slängde ner kameran i väskan och halkade mig iväg till bussen mot universitetet. Detta bostadsområdet är inte det skönaste att vila blicken på hehe så det är ytterligare något bra med snön. Tänkte att om det smälter igen om en kvart så har jag några hastigt tagna bilder i alla fall. Nu ligger snön kvar tjockare än någonsin denna vinter. Ha en fin fredag hörrni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar