14.1.17

Vardagstrams och en varm filt av acceptans

Jag känner en stolthet börja krypa i under huden. Jag känner den pirrande känslan av självförtroende och lugnet i form av ett par nedsjunkna axlar. Det är otroligt iblanda hur de minsta valen kan ge ringar på vattnet och förbättra ens syn på vardagen. Men främst på sig själv. I början av januari gjorde jag att val, ett litet val att tro på min förmåga att klara av saker, jag lovade mig själv att yoga varje dag i 31 dagar. Det låter så löjligt banalt, eller som ytterligare ett nyårslöfte om att gå ner i vikt eller annat destruktivt (för jag ser ju för första gången i mitt liv att jag inte alls behöver gå ner i vikt) genom att träna varje dag.

Jag känner en stolthet över att det för en gång skull inte är någon hets eller ett dåligt självförtroende som styr min val. Utan det är en känsla av styrka och känsla av kärlek till mig själv. Genom dom där 30 minuterna om dagen så bevisar jag för mig själv att jag kan hålla mina mål och genomföra något från början till slut. Inte ge upp mitt i, inte börja tänka äsch det där jag gör senare. Ni anar inte hur skönt det är. Att följa dessa klipp på youtube. Höra rösten som varje dag säger åt en att man duger som man är, att man får röra sig hur man vill och som ber en blunda och svepa in sig i en filt med acceptans. Det låter så löjligt, så banalt, men jag är stolt över att ha gjort detta 13 dagar i rad och jag känner mig tryggare än någonsin i min egen kropp. Jag undrar då bara hur jag kommer må efter hela 31 dagar har gått. Jag längtar.

IMG_4836 IMG_4820 IMG_4826 IMG_4802

Andra saker jag gjort i veckan:
- tagit en selfie, det är inte ofta!
- valt ut garn till mitt projekt med måndans Monthly Makers. Har börjat, rivit upp, börjat igen men ångrat hela idén och vill nu mycket hellre skippa garnet och testa ett material jag aldrig skapat med förut
- valt ut en massa kläder att lägga i en sellpy påse, aldrig använt deras tjänst förut men hoppas det fungerar bra! antingen får man en peng eller så hamnar kläderna hos välgörenhet så win-win.
- skrivit klart min tenta och gjort ett spel!

Nu ska jag pallra mig ut på en gråmulen promenad till affären, hämta böcker jag beställt på biblioteket och sedan koka en enorm kopp kaffe. Ha en fin lördag hörrni!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar