26.7.15

Alla behöver någon som tar en på allvar


Idag valde jag att dra på mig mina skönaste kläder och ta en lång promenad i närområdet. Det var så himla skönt. Jag inte inte ens beskriva den fridfullhet och lycka jag kände under dessa två timmar. Jag gick genom skogen ned till slottet med Syster Karins sommarprat i lurarna. Och solen tittade fram genom molnen. Det är så vackert där. Och Karins tal var fantastiskt på många vis. Vilken underbar människa. Lyssna på det alla!

Flera gånger var jag tvungen att stanna upp och bara titta på sommaren. Se blommorna. Se småfåglarna och känna lukten av häst. Jag har inte känt sommaren på det sättet än. Och jag blev tårögd över hur vackert det är. Och tårögd över Karin. 

Nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig. Jag hoppas nästa vecka präglas av det lugnet jag känner nu.

I morgon kommer Johan hem efter ha varit i Kroatien och på torsdag åker jag till mormor i Järbo. Ser så mycket fram emot det. Ser så mycket fram emot att vara två igen.

1 kommentar:

  1. fina insikter! tyckte också om hennes prat så mycket, nästan så en vill åka till klostret och känna stämningen. Hoppas veckan börjat bra!

    SvaraRadera