14.2.15

Hänt i veckan


Tagit tag i att fixa iordning vår fåtölj! För cirka en månad sen började jag att sandpappra och olja om trädelarna på en gammal ikea fåtölj jag fått av mamma. Det slutade med att jag spillde färgen/oljan på vårt plastgolv som direkt sög åt sig. Jag stod i panik och gnuggade in en hav flaska t-röd i golvet och försökte sandpappra bort fläcken, det lyckades! Men fy tusan var rädd jag var att vi skulle vara tvugna att lägga nytt golv.... Äntligen tog jag mod till mig och gjorde klart proceduren på de två sista benen. Nu matchar fåtöljen resten av möblerna som är i ganska mörkt trä.


Solen har lyst in! När jag öppnade fönstret för att vädra ut olje-lukten så såg jag att det börjat växa i rabatten utanför. Så himla kul! Idag är snön borta och det växer massvis med små blommklungor där. Under hösten så grävde dom upp marken runt huset och höll på och fixade med något längst husväggen så jag trodde att allt skulle vara dött och söndertrampat så detta var verkligen en rolig överraskning.


Och jag kämpar vidare med tentan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar