8.12.14

Veggo middag


Något jätte jätte gott är choy pak. Jag köpte hem två stycken och stekte, eller ja man ska ju woka men äger tyvärr ingen wokpanna, med zucchini, broccoli och tomat.

Och så lite ingefära, vitlök, soya och sesamolja


Stek, koka ris och proppa i dig. Så himla gott. Bästa är att jag har en hel choy pak kvar.

Den jär veckan skriver jag hemtenta. Är så för bövelen genom trist. Föredrar salstenta alla dagar i veckan. Det har vi vid nästa mattekurs iallafall, får se om jag är nöjdare då hehe. Snart är det några dagar ledigt. Jag och Johan ska åka upp till sälen och åka skidor några dagar innan jul. Det bästa med det är att veta att lite snö kommer man få se denna vinter. Åh vill bara att det ska snöa nu. Ska det vara kallt kan det faktiskt vara kallt på riktigt. Slipper en allt mörker. Älskar att vakna och det glittrar i alla träd och marken är helt fluffig. Hoppas på att inte ramla och bryta benen i skidbacken. Var ett bra tag sen jag åkte. Försöker tvinga Johan att använda hjälm, går sådär alltså. Nästan som att han har dödslängtan grabben.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar