15.12.14

December stunder!



Virkade små vintertofflor. Så himla skönt att släpa runt fötterna i lata och mörka decemberdagarna


Camille har varit här och hållt mig lunch samt fika sällskap!

Julkort blev det i år! Är första gången jag skickar iväg men känns så fint att få så om jag börjar i år kanske jag får några tillbaka nästa. Hint hint skicka kort till mig jag älskar det!

Tentan är inlämnad! Skrev klart den redan i torsdags så har haft lediga lyxhelgen med öldrickande, teater, julklappshopping och skräckis tittande.


3 kommentarer:

  1. Oh vilka fina tofflor! Var det svårt? Är nybörjare men väldigt sugen på ett par tofflor asså!

    SvaraRadera
    Svar
    1. åh vad kul att höra! Jag använde det här mönstret http://tampabaycrochet.blogspot.se/2012/10/new-pattern-two-tone-ballet-slippers.html och det gick väldigt snabbt att göra ett par tofflor. För att vara på den säkra sidan så kollade jag hur man gjorde maskorna på youtube, fanns jätte bra videos. Det ända kluriga är att varje varv ska avslutas med smygmaska på den första maskan i varvet men det tyckte jag inte framgick så tydligt i mönstret. Lycka till!

      Radera
  2. Tack för toffellänken! Detta blev jag ohyggligt sugen på att göra. Särskilt som det är så brutalt kallt i min gamla lägenhet... Väldigt fina blev ditt par!

    SvaraRadera