4.6.12

inget alls om sommarlängtan

jag känner att jag borde skriva av mig. men det är för mycket som inte går att säga. sen finns det även känslor jag har svårt att sätta ord på. hjärnan stänger av när jag tänker på hur jag mår och att skriva en fullständig mening blir helt plötsligt ett alldeles för stort mission. då börjar jag tänka på annat. de vardagliga sakerna. denna morgon har jag druckit te och då även funderat på detta. hur kan det vara så fruktansvärt svårt att få rätt dryckestemperatur på teet? jag älskar nämligen en varm varm kopp, helst rött. det ska vara så pass hett så att det bränner till lite i halsen och från magsäcken ska en behaglig känsla av lägereldshäng infinna sig. jag lyckas alltid ställa ifrån mig koppen på diverse ställen i väntan på att uppnå detta och glömmer såklart alltid bort att den existerar och blir så himla besviken när rycken är kall och slibbig. hejdå ner i vasken. hur länge ska man vänta tills teet svalnat tillräckligt? finns det experiment på detta med noga nedskrivna kommentarer och uträkningar? sånt tänker jag på när det viktiga jag borde älta inte vill sig. och detta är ju så in i helvete ointressant. ofta finner jag mig efter en stund lite generad över att jag ens lagt tid på att förundras över min kopp med earl grey (som  då oftast hunnit kallna till odrickbarhet).

jag borde tänka på att jag förstörde en annan person. att jag inte har en blekaste aning om vad som händer i mitt liv eller vad jag ska göra. finns så många måsten och viljor och drömmar så det gör mig snurrig och jag förstår inte alls hur vissa lyckas ha det allt ut klurat. borde man börja studera någon gång, men vad av alla hundra roliga yrken ska man välja mellan. eller är det vettigare att nu ge sig ut och se mera av världen. körkort det borde jag börja ta och skriva högskoleprovet. fast, att bara packa väskan och åka till london verkar ju dödskul. detsamma att gå en foto- eller skrivkurs i höst. att prioritera är svårt som tusan. så pass svårt att jag inte gör det nu. för idag regnar det och är kanske den kallaste juni och det är hemskt osv. ska klä på mig något färgglatt och liva upp världen, lyssna på filip och fredriks podcast på tunnelbanan och dricka te med ellie. blir nog himla bra dag ändå.

helt meningslöst men faktiskt skönt att bara ordbajsa och skriva av sig lite åtminstone.

1 kommentar:

  1. Du ska vara med mig och vi ska ha så himla roligt och förhoppningsvis ska vi åka till London. <3

    SvaraRadera