7.1.16

Detaljer från "det stora rummet" och dagsplaner

vardag
vardag

Tänkte dela med mig av fyra små snapshots från det stora rummet i lägenheten. Där vi har köksbord, även min pluggplats, och använder som vardagsrum. Utöver detta större rum på ca 20kvm består denna studenttrea av två små rum och ett litet kök där två personer kan stå. Om den ena diskar och den andra lagar mat nuddar ryggarna nästan varandra. Varför delar jag med mig av det här? Jo idag ska vi få hem en ny tv vi köpte på mellandagsrean. Väldigt kul tycker Johan, mindre kul tycker jag eftersom alla "billiga" tv apparater är så fasligt stora vilket jag är skeptisk till. Men vår tv var trasig och vi kollar mycket på serier så en ny ville jag ändå ha! För att göra det lite roligare har vi bestämt oss för att möblera om i storrummet. ÄLSKAR att möblera om! Vi flytade hit i september 2014 och gick då från ett rum till en hel lägenhet. Det resulterade i att vi behövde köpa eller ta emot mycket möbler och grejor hamnade här och var utan riktigt omtanke. Jag tycker mycket om våra möbler men känner att rummet inte riktigt känns som hemma. Ah men tänkte göra ett ordentlig "hur vi bor" sen i vår när det känns stabilare! Vidare till dagsplanerna.


vardag


➣ Dricka upp mitt kaffe (mkt viktigt)

➣ Ha kursens sista seminarium och förhoppningsvis få lite inspiration till hemtentan. Kan för allt i världen inte bestämma mig för vad jag vill skriva om. SO är ett väldigt brett ämne och när instruktionerna är "gör lektioner i valfritt SO-område" blir det kaos och kortslutning i min hjärna. Högtider? Barndom? Kartan? Vulkaner? Könsroller förr? Istid? Närområdet? Vänskap? Återvinning? Osv i all oändlighet. Behöver bestämma mig nu! 

➣ Gå på yoga 

➣ Fotografera och äta av kakan jag bakade igår

➣ Pirrigt vänta på tv leveransen och smått börja planera för ändringar (har jag iof redan gjort i huvudet i typ ett halvår men få ner på papper)

vardag

Sist vill jag dela med mig med denna tavla jag fick av pappa min i julklapp. Alltså. Det här är min far i ett nötskal. Han garvade högt medan jag öppnade paketet ;) På min önskelista stod två böcker och mat. Böckerna fick jag och blev väldigt nöjd! Så denna. Kan ju säga att jag också skrattade högt och tackade och bockade. Alltid bra med sparkontot på väggen eller hur?



4 kommentarer:

  1. Alltså varför är det sån himla pappahumor att rama in saker som inte brukar vara inramade och ge bort i present? Haha! Förra året fick jag en konsertbiljett inramad av svärfar och i år hade han ramat in mitt examensbevis som jag glömt i hans scanner. De är så himla knäppa!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja!! Vill innerligt ha samma jobbiga humor gentemot egna barn nån gång i framtiden :)

      Radera
  2. Vad mysigt du har det hemma hos dig! Kan inte mer än instämma totalt i att dagens första punkt måste vara att få i sig kaffe. Ingen dag har börjat bra utan kaffe! =D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ruth! Åh ja, det där kaffet. Måste nog koka lite nu med detsamma!

      Radera