9.6.15

Kardemummakaka!

IMG_8190

Att äta bakverk, finns det något skönare? Lite nybryggt kaffe på det. Fick lite feeling och kände att jag bara måste baka en kaka innan jag åker och så fick det bli. Bara att ta med på flygbussen!

IMG_8191

IMG_8197

Receptet kan jag gladeligen dela med mig av för detta var så himla enkelt och den blev fantastiskt saftig!

Kardemummakaka:

  • 5 dl mjöl (jag hade bara rågsikt hemma och det fungerade utmärkt!)
  • 3 dl mjölk
  • 80 gram smör
  • 3 dl socker
  • 3 tsk bakpulver
  • 1 msk kardemumma
  • Ströbröd till formen!
Smält smöret och vispa ihop med sockret i en bunke. Rör sedan ner kanske 3 dl av mjölet. Sen lite mjölk för att det ska bli lättare att vispa ner med resten av mjölet samt bakpulvret och kardemumman. Rör i det som är kvar av mjölken. Smöra och bröa en form och så in i ugnen på 175 grader i 45 min. 

ÄT!


2 kommentarer:

  1. Alltså lägg av! Älskar ju kardemummakaka :D:D

    SvaraRadera
  2. VET du ens hur gott det där ser ut? Helt galet! <3

    SvaraRadera