3.6.15

En stund vid slottet

_MG_8007

Förra helgen, efter vi varit i Uppsala, tyckte Mamma och Claes att vi skulle fika innan de släppte av mig hemma. Jag föreslog kafét vid Ulriksdal Slott. Först och främst för att det är så vackert där och för det andra så hade jag inte ännu varit inne på fiket.
  _MG_8010_MG_8032

Titta vad harmoniskt!
  _MG_8017_MG_8018

Där inne var det himla mysigt. Det fanns hur många inramade bilder som helst på kungafamiljen. Sådant tycker jag blir så underligt. Blir ännu mer underligt när man läser att kungens pappa brukade bo på slottet. Tycker hela konceptet med monarki känns som hitte på och något mer passande en sagobok än en demokrati. Men men det verkar ju inte resten av landet tycka.
  _MG_8027_MG_8030

Vi köpte muffin att dela på och jag drack kaffe. Sedan beundrade vi trädgården och hoppade in bilden för att köra de 800 metrarna det är upp till mig. Vinkade adjö till familjen och visade Johan alla mina fantastiska Ikea fynd ;);)


4 kommentarer:

  1. Åh fy tusan vad fint det är där! varför varför pallrar jag mig aldrig iväg va!? :O

    SvaraRadera
    Svar
    1. Verkligen! Blir lite lättare att ta sig i kragen och resa sig ur soffgropen när det är så himla nära ;)

      Radera
  2. Men alltså nää, vilka vackra bilder!

    SvaraRadera