8.5.15

Flickr och gröna fingrar

IMG_7600

Sandra, vilken pärla! Inte nog med att hon har en välskriven, ärlig, kreativ blogg fylld med skapande och fantastiska bilder så ger hon de bästa tipsen. Jag har klagat över bildkavalitén här och nu är det ordnat! Genom att ta till mig Sandras tips att att först ladda upp bilderna i flickr (som jag skaffade för typ fem år sedan men helt glömt bort) och därifrån ladda upp dom här så försvinner inte ett uns av kvalitén. Eftersom jag tar så få bilder vill jag att de som ändå knäpps blir så bra de kan vara.

Ovan ser ni min magiska avokado. Som bilden visar började det inte växa ett litet skott ur toppen av kärnan utan under den. Jag tyckte det var underligt men lät den stå i fönstret och växa. Så luktade jag på den lilla växten och dra mig baklänges om det inte luktade basilika. Jag började vicka lite på kärnan så plopp lossnade den och där bredvid fanns små sköra rötter. Men inte från avokadon, utan de bara växte från jorden precis bredvid. Så jag tog bort kärnan, fyllde hålet med jord och lät de lilla undret stå kvar. Nu har den vuxit sig högre och jag ska snart plantera om den. Min magiska lilla basilika.

HUR TUSAN HAR DETTA HÄNT??

Så fort vi får gäster visar jag dem min underliga planta.


1 kommentar:

  1. Men hallå, hur fina ord var inte det? Tack snälla!
    Lustigt med avokadon/basilikan ju :) Älskar hur saker bara händer i växtriket!

    SvaraRadera