1.10.14

Sista septemberdagarna

Jag har köpte en alldeles egen symaskin! Äntligen! Nu ska jag hoppa på Fredrikas sy en a-linje klänning sew along på hennes blogg. Måste bara skriva ut ett mönster jag köpte och hitta ett fint tyg. 


 Så länge har jag sytt ett litet draperi till vårt lilla kök, där bakom står det pantburkar, tidningsinsamling och konserver


Lille virkningen blev tillslut en kudde. Blev så glad över att jag kunde sy in virkningen i fodralet så att dess kant inte syns, på den gamla symaskinen gick inte det för den kunde inte sy genom så tjocka lager, så, woho!

Annars då? Jag har pluggat pluggat pluggat och ätit massa tomat med örtsalt

kokar massa storkok soppa

och oljat in skärbrädor! 

Det var det, och september tog slut. Hoppas oktober blir lite mindre stressig och lite soligare! 




1 kommentar:

  1. Hejsan! Jag har också köpt en symaskin för att jag var på hugget med Sypeppen!

    SvaraRadera