8.11.11

vad du gör ta inga råd från mig

2011-11-08

Nu skriver jag bara för att prova på att bilda ord igen. Vokal efter konsonant, bilda verb och fånga substantiven. Bokstavera det jag memorerar, bygga meningar av händelser och möjligtvis återfå en typ av skriftlig struktur.

Detta är det första dokument jag skriver på flera månader. När jag bläddrar bland arkiven är det senaste märkt med datumet “15 maj”. Jag som förrut älskade att skriva, som klottrade överallt. Jag som fantiserade ihop noveller innehållandes svindlande landskap och stormiga livsöden. Jag som försökte skriva dikter hela långa vintern. Jag som la ord efter ord efter ord efter ord på rad för annars blev jag orolig och kunde inte somna.

Varför slutade jag skriva? Var det hjärtat som brast och inte orkade fantisera mera? Var det tristess som orsakade lathet som orsakade skrivkramp? Eller var det sveken som gjorde händerna för tunga för att greppa pennan?

Men nu ska jag försöka igen. För jag älskade, älskar det. Jag älskade så mycket jag tappat. Därför tänker jag detta åter erövra och bli bättre än någonsin och skriva längre och intensivare och kanske blir det en roman eller en haiku. Så länge det bildas ord efter ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar