6.12.16

Triss i november

IMG_3477 IMG_4354 IMG_4336 IMG_4351 IMG_4348

Hela november har smugit sig förbi och det har förblivit tyst. Jag tänkte faktiskt ge upp detta, bara lämna det som en dagbok över de gångna ungdomsåren eller liknande. Dramatiskt eller hur! Men nu i dagarna har det krupit i fingrarna. Att få visa något, att få skriva några rader utöver tentamen formuleringar och seminarieanteckningar. Att få lägga ut bilder på någon plattform utöver Flickr. Så tänkte jag på det lite mer. Varför ska jag sluta skiva och visa, och använda denna domän som en dagbok, just nu? Varför inte ge detta lite mera tid och omtanke. Så då gör jag det. Nu hoppas jag innerligt på att vara duktigare på att ta mg tiden denna gång. Jag tycker ju ändå om det! Vi får se, den som lever den lär. Tre grejer jag gjort då  

1. Virkar flera rutor till lille pläden som har hängt och mognat över fåtöljen. Efter flera månader av vila, tanke och återhämtning (rent psykiskt alltså, från mönstret) så är den nu 10 nya rutor, det vill säga en och en halv rad, större än förut. Nu vilar den igen. Men snart så hoppas jag på ett nytt ryck av energi och vilja

2. Baka bör man annars blir vintern extra lång och tråkig. En enkel grej är ju hallongrottor med lite kardemumma och kanel i degen. Eller varför inte saffran? Och byt sylt utifrån vad som finns hemma! 

3. Har stickat mig ett par riktigt varma och sköna vantar. Följde helt sonika detta mönster, men varning, det är för riktigt små händer! Jag större, eller "herr storlek" som de så gammalmodigt benämner det om du har händer bredare än 7-8cm över handflatan.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar