6.6.12

yellow light


igår dansade jag till låtar jag kände igen och blinkade lampor

igår dansade jag fastän det fortfarande var ljust ute. det var du, killen med blont hår jag tittat på i kanske sjutton sekunder för du såg vacker ut. vi hånglade bland röken och vi krockade in i alla andra och jag undrade ibland om de stirrade. efter sju låtar skrattade jag och du sa att jag hade vackra ögon och att jag var en sån tjej du vill lära känna. efter åtta låtar presenterade vi oss för kyssar kan bli generande utan namn och sen gick du.

igår kände jag mig förbannat jäkla lycklig. för det gör inget om vi aldrig ses igen eller om jag nästan inte minns hur du såg ut. för vi dansade till strokes och du stod på tå och la hela tyngden mot mig och jag pressdes mot väggen och hjärtat slog i halsgropen.

idag vill jag ha något äkta. någon som vet vad jag heter och vad jag äter till frukost och som sitter med benen över mina ben. jag saknar att vara i ett förhållande. det känns tomt tommare tommast och även om flyktiga läppar är spännande och precis vad jag behöver just nu så saknar jag tryggheten. måste förmodligen bara vänja mig vid ensamheten.

idag stirrar jag in i väggen och försöker minnas hur bra jag mådde igår. hur jäkla bra det kändes att vara singel.

2 kommentarer: