15.5.12

PEKING!!

När jag flög hem från Australien gick en dröm i uppfyllelse. Jag fick spendera en natt PLUS en halv dag i Kina. Hur otroligt coolt är inte det?! Nu så vill jag bara åka tillbaka och insupa kulturen och äta den fräsiga maten och    sniffa alla knasiga lukter och bara gå omkring och känna sig någon helt annan stans än Stockholm där det aldrig blir sommar. Eftersom flygplatsen var helt nedstängd när jag landade hade jag smått panik tills två schyssta killar från Melbourne hittade mig och sa att de också var vilse och behövde boende för natten. Tackar gudarna.


Här äter jag frukost. Provade allt, det mesta smakade ingenting eller vidrigt men jag var glad ändå. Älskade dock denna degklumb med spenat i. Super gott!










Vi spenderade nån timme på denna superfina marknad. Gick runt och klämde och smakade på allt. Inte en kotte kunde engelska men vi lyckades iallafall köpa lite torkad kiwi (åhhh såå gött) och ett par skor. Allt kändes tufft och exotiskt!







Efter markanden promenerade vi runt lite (vi var ju tyvärr aldrig inne i staden staden utan i denna förort vid flygplatsen) och åt kakor, blev nästan påkörda och njöt av solen. Vid sen lunch tid åkte vi tillbaka till flygplatsen och jag fick redan på att min flight var inställd. Kul. Efter stress och panikattacker så fick jag byta flygbolag och kunde ta mig hem. PJUH!  


1 kommentar:

  1. vad glad jag blir!!!!!!!!! överväger nu att flytta till stockholm enbart för att jag skulle ha en vän där<333

    SvaraRadera