28.5.12

måndag

det bästa med att inte ha fast arbete, om det nu finns några bra aspekter med att vara halvt arbetslös och aldrig veta när nästa pass infaller, är att vara ensam hemma på vardagar. när mamma och styvfar och lillasyster och styvsyskon inte är hemma då känner jag mig fri. oftast lyssnar jag på musik och dansar runt i vardagsrummet. äta glass på golvet och skissar eller skriver. tittar på tv-serier och pratar högt för mig själv. att i några få minuter kunna sjunga så högt halsen klara av so if you're lonely you know im here waiting for you och stå på soffan och headbanga, att ha den flykten från insikten att jag faktiskt är ensam. ja det känns så himla skönt. det blir en paus från allt annat man ska och borde göra. men snart ska jag cykla in till staden och klippa håret. och träffa en fin person. and I say take me out.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar