23.10.16

En present och ett nytt ryck

IMG_3412 IMG_3410

Vad är detta vuxna och propra som pryder min vänstra handled? Jo vet ni, jag har blivit med min första klocka! Det var för fem veckor sedan närmare bestämt som denna lilla skinande gobit låg i en ask för mig att öppna. En födelsedagspresent från Johan, tänk vad snällt! En klocka gör verkligen något med en har jag märkt. Jag känner mig helt plötsligt på riktigt ett år äldre och inte bara på pappret. 24 måste ju ändå vara en passande ålder att få en klocka på, och som en riktig lärarstudent känner jag mig nu tjoho!
  IMG_3477

Sen vill jag bara bevisa att den där pläden jag började på för två år sedan men sedan inte har rört på cirka ett år, den har jag sakteligen börjat virka på igen. Jag tänkte att jag ska visa när jag har gjort en rad till, nu är jag inne på hälften ungefär. Mönstret är kopierat från en damtidning min mormor har sparat från sjuttiotalet. Originalmönstret består av tretton rutor, från av jag har valt 4 olika att använda, som alla var meningen att virkas i en skala av brunt till gult. Jag gjorde ett högst medvetet val om att köra med olika nyanser av rosa och blått istället, det blir säkert flott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar