25.3.15

Två gamla, ett återvunnet och något in the making








Nu har jag äntligen tagit tag i saken och börjar plocka fram och planera lite påsk- och vårpynt. Dom här två virkade kabraterna gjorde jag förra året. Det ska finnas lite ägg och en kanin till men de kan jag inte finna. Hoppas de dyker upp i någon låda nånstans. Är det bara jag eller ser kaninen lite, ond ut? Som den har något lömskt i görningen?

Föresten, hur störigt är det inte när man har en fras i huvudet på engelska och bara kan inte komma på vad man säger på svenska. Har suttit här hemma och blivit irriterad på att inte finna någon passande svensk variant av uttrycket in the making. Här säger en egentligen??


Påskriset står på en duk jag hittade på min lokala Röda Korset för en femma. Härligt påskig tyckte jag!

Denna väv har jag dragit upp och gjort om några gånger men nu börjar den så smått bli färdig. trådändarna ska fästad, en pinne hittas och lite mer tofsar knytas. Men än så länge är jag nöjd över min nyfunna sysselsättning. 

Hoppas att vårpiffandet har påbörjats hos er också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar