19.11.14

Hej människorna!

Nu är det snart december. Jag vill så gärna skriva här oftare. Och ta flera bilder. Det är mörkt hel tiden och ingenting blir fint då. Känns inte meningsfullt att ta fram kameran när allt bara är grått grått gråare. Vill visa hur våra nya möbler ser ut. Vill visa att jag målade om dem. Att jag har en stol som har halvt blå för färgen visade sig vara dålig och jag måste gå och köpa ny. Vill visa min första t-shirt jag sytt och den nya mattan i köket. Alla halloween attribut jag pysslade ihop har redan blivit nedtagna och odokumentrade. Vill visa hur långt jag kommit med mitt broderi och min virkning. Önskar jag tagit bilder under helgerna och allt kul jag gjort. Två halloween festligheter där alla klädde ut sig, bara sådant är ju helt fantastiskt! Jag vill skriva om allt jag lärde mig under min praktik på Vasaskolan. Om dessa fantastiska elever och hur kul och lärorikt det var. Hur jag saknar dem nu. Att jag tycker det känns dötrist att sitta på ett universitet när man kan vara ute i verkligheten och arbeta. Vill visa myskvällar och hemlagade storkok. Öldrickande och sånt också. Vill berätta att jag har ett jobb nu. Att det går bra för mig i skolan fast att jag dessa veckor innan jul har löjligt mycket arbeten som ska in, alltså verkligen överdrivet vad grupparbeten och inlämningar matematik institutionen kräver. Istället blir det jag och mitt snack, försöker hålla humöret uppe medans jag väntar på maten. Vi åtta kommer nämligen Johans mamma över med sushi. Vilken pärla!


Ska bli bättre nu, ska skriva om allt! Är ju ändå någon typ av dagbok detta och tror jag kommer tacka mig själv om tio år om jag är mer aktiv med lille bloggen!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar